آموزش مقاله خوانی

آموزش خواندن مقاله

آموزش مقاله خوانی

آموزش خواندن مقاله

  • ۰
  • ۰


Google Scholar چیست؟
گوگل اسکولار یک موتور جستجوی وب است که به طور خاص ادبیات علمی و منابع دانشگاهی را جستجو می کند.

اما معلم من گفت از گوگل استفاده نکنید! "Google Scholar" با "Google" چگونه است؟
Google محتوای وب عمومی را جستجو می کند. معلم شما می گوید "از Google استفاده نکنید" به این معنی است که شما نباید از محتوای وب عمومی استفاده کنید.

Google Scholar متفاوت است. این همان کتابها ، مقاله ها و اسناد علمی را که جستجو می کنید در فهرست و پایگاه های داده کتابخانه جستجو می کند. تمرکز علمی و معتبر Google Scholar آن را از Google معمولی متمایز می کند.

بنابراین چگونه Google Scholar با پایگاه داده های کتابخانه ارتباط دارد (و متفاوت است)؟
بین محتوای موجود در Google Scholar و بانکهای اطلاعاتی کتابخانه بین همپوشانی وجود دارد. همچنین ، بسیاری از استنادها در Google Scholar به متن کامل در پایگاه داده های کتابخانه یا در پایگاه داده های عمومی در دسترس خواهند بود. اما پژوهشگر Google نمی همه چیز است که در پایگاه داده های کتابخانه باشد.

پژوهشگر Google می تواند یک نقطه شروع مناسب است، اما این نمی جامع "یک فروشگاه توقف." برای جستجوی دقیق تر ، ویژگی های جستجوی بیشتر و محتوای بیشتر ، از پایگاه داده های فردی کتابخانه استفاده کنید .

چگونه می توانم موارد را در Google Scholar جستجو و مشاهده کنم؟
جستجو به آسانی و جستجو در Google معمولی است. برای جستجوی Google Scholar از SHSU در صفحه اصلی کتابخانه شروع کنید . روی زبانه مقالات و موارد دیگر کلیک کنید و کادر جستجو Google Scholar را در انتهای آن پیدا کنید. یک عبارت یا عبارت جستجو مانند "آنفولانزای مرغی" وارد کنید.

Google Scholar مانند Google معمولی ، بر اساس متن کامل ، نویسنده ، منبع و تعداد دفعاتی که در منابع دیگر به آن استناد کرده است ، بیشترین نتایج را به دست می آورد. برخی از اقدامات کمی متفاوت از Google معمولی است: کلیک کردن بر روی عنوان فقط ممکن است شما را به یک استناد یا توضیحات سوق دهد ، نه اینکه خود سند کامل باشد. Google Scholar لزوماً شما را به متن کامل هر نتیجه جستجو نمی رساند.

چگونه می توانم اسناد متن کامل را در نتایج جستجو پیدا کنم؟
برای یافتن سند کامل ، به دنبال (1) پیوند PDF یا HTML در سمت راست عنوان مقاله ، یا (2) یک لینک آنلاین @ SHSU باشید . این پیوندها به شما کمک می کنند متن کامل این سند را در یک مکان عمومی یا یکی از بانکهای اطلاعاتی آنلاین ارائه شده توسط SHSU پیدا کنید.

اگر این لینک ها را نمی بینید یا آنها را به متن کامل منتقل نمی کنند ، می توانید برای یافتن مقاله با دفتر خدمات کتابخانه تماس بگیرید . برخی از اسناد به صورت آنلاین در دسترس نخواهند بود ، اما ممکن است در ساختمان کتابخانه یا از طریق وام بین کتابخانه ای در دسترس باشند .

تصویر صفحه نتایج جستجوی Google Scholar

یک حرف آخر از خرد ...
به خاطر داشته باشید که Google Scholar بی نقص نیست . برای جستجوی دقیق تر ، ویژگی های جستجوی بیشتر و مطالب بیشتر ، از پایگاه داده های شخصی کتابخانه و فروشگاه آنلاین استفاده کنید .

  • ۹۸/۱۰/۰۸
  • مقاله نویس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی