آموزش مقاله خوانی

آموزش خواندن مقاله

آموزش مقاله خوانی

آموزش خواندن مقاله

  • ۰
  • ۰


همه ما می دانیم نفخ چیست. اگر چیزی نفخ شده باشد ، متورم ، پف کرده ، کرکی ، اعوجاج ، بزرگ شده است. در حال حاضر ، ما احتمالاً نفخ نفخ را با خوردن بیش از حد در طول فصل جشن مرتبط می کنیم. اما نفخ در نوشتن آکادمیک نیز اتفاق می افتد.

بسیاری از نوشتن آکادمیک در سمت نفخ است. تقریباً می توانید هر ژورنال آکادمیک را انتخاب کنید و مقالاتی را پیدا کنید که پاراگرافهای کامل با عبارات و کلمات اضافی به آبشش ها پر شود. البته نوشتن آکادمیک تنها نوع نوشتاری نیست که از کلمه تورم رنج می برد. نوشتن حقوقی و بوروکراتیک بیش از حد به همان مقدمه نوشتن مطالب دانشگاهی می پردازد.

و هنگامی که یک استاد راهنما یا داور پیشنهاد می کند که نوشتن آکادمیک باید محکم شود ، احتمالاً آنها واقعاً می گویند که متوجه نفخ زیادی شده اید. آنها با متنی آشنا شده اند که فضای بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد - و زمان بسیار بیشتری را که می خواستند صرف کنند.

می بینید ، نثر واضح خوانندگان را کنار می گذارد. شاید به سادگی نتوان آنها را نادیده گرفت تا در حجم وسیع از گفتارها گریبان گیرند ، بنابراین فقط تسلیم می شوند. اما حتی وقتی آنها بخوانند ، به عنوان ناظران و بازرسان ، باید جملاتی را پیدا کنند که به اندازه بادکنک منفجر شوند. هضم چنین جملات بسیار سخت است.

بیش از جملات طولانی نیاز به پیرایش عقب ، افتادگی ، کوچک شدن دارد. آنها به یک ویرایش خوب نیاز دارند. آنها باید کوتاه شوند و کوتاه شوند. تیز و براق ساخته شده است.

5604682724_8e6f51f36d_b.jpg

اما به چه معنا است؟ چه چیزی باعث افزایش تحریر می شود؟ خوب ، بگذارید مثالی بزنم. در اینجا دو جمله از یک گزارش تحقیق گرفته شده است.

در حالی که برخی از مصاحبه شوندگان احساس می کردند که روند تهیه YEI به طرز معقولی کار کرده است ، موضوع قابل توجه مدت زمانی است که از اجرای درخواست های پیشنهادی تا امضای توافق نامه های بودجه در نظر گرفته شده است. بسیاری از مصاحبه کنندگان اظهار داشتند که این امر تأثیر چشمگیری در برنامه های تحویل آنها داشته است ، و برخی از ارائه دهندگان عنوان کردند که تأخیرها به دلیل تغییر در بودجه مسابقه محلی که در دوره زمانی مورد نظر وجود دارد منجر به کمترین هزینه شود . 70 کلمه

این هفتاد کلمه حاوی مقدار زیادی نفخ است. در اینجا اول هرس من است.

برخی از مصاحبه شوندگان احساس می کردند که روند تهیه YEI کارایی مناسبی داشته است. با این حال ، بسیاری از مصاحبه شوندگان اظهار داشتند که از شروع فراخوان برای پیشنهادهای پیشنهادی برای تأمین قراردادهای بودجه امضا شده ، مدت زمان زیادی طول کشیده است و این تأثیر قابل توجهی در برنامه های تحویل آنها داشته است. برخی از ارائه دهندگان ذکر کردند که تأخیر به معنای کاهش در بودجه مسابقات محلی و در نتیجه هزینه بالقوه است.  60 کلمه

در این ویرایش اول سعی کردم معنای این دو جمله را روشن کنم. همانطور که در: در حالی که برخی از مردم فکر می کردند که چیزی خوب نیست (جمله یک) ، چیز زیادی انجام نشد و آنها دلایل (جمله دو) را بیان کردند.

ویرایش دوم دلایل جمله دوم را بیشتر توضیح داد.

برخی از مصاحبه شوندگان احساس می کردند که روند تهیه YEI کارایی مناسبی داشته است. با این حال ، بسیاری نگران این بودند که تأخیر در نهایی کردن توافق نامه ها نه تنها منجر به تأخیر در خدمات رسانی به جوانان بلکه به کاهش بودجه مسابقات محلی می شود. بنابراین اهداف از دست می روند و پروژه ها در زیر پروژه قرار می گیرند. 47 کلمه

اکنون ، مطمئناً می توانم به دنبال این جملات باشم ، شاید با خلاص شدن از شر "نه تنها بلکه بلکه" نیز خلاص شوم. من می توانم هرس و پالایش را ادامه دهم ، تا زمانی که نثر اصلاح شود ، آموزش داده شود و عالی باشد اما من مطمئن هستم که لازم نیست - شما این نکته را می گیرید. در این دو جمله 23 کلمه نفخ وجود داشت که حذف آن خیلی سخت نبود.

در اینجا مثال دیگری از سفت تر کردن محو ریشه کن کردن نفخ است - متن اصلی از گزارش تحقیق دولت دیگر است.

این کار میدانی کیفی به منظور به دست آوردن نظرات شرکت کنندگان در پژوهش در مناطق مختلف انگلستان و همچنین افرادی که نماینده طیف وسیعی از سازمانهای مختلف هستند با افراد ساکن انگلستان و اسکاتلند انجام شد. نکته حائز اهمیت این است که نظرات شرکت کنندگان قصد نداشتند نماینده جمعیت های گسترده تری باشند. با این وجود ، مضامین کلیدی در میان شرکت کنندگان کاملاً شبیه به هم بودند ، و این اطمینان را فراهم می کند که یافته ها در میان جمعیت گسترده تر طنین انداز باشد.  81 کلمه

و اینجا اولین بازنویسی من است.

برای به دست آوردن دیدگاه از مناطق مختلف انگلستان ، کار میدانی کیفی با شرکت کنندگان در تحقیق انجام شد که نماینده طیف وسیعی از سازمانهای مختلف در انگلیس و اسکاتلند بودند. شرکت کنندگان در نظر گرفته نمی شدند که نماینده باشند ، اما شباهت بسیار زیاد مضامین نشان می دهد که یافته ها در بین جمعیت وسیع طنین انداز خواهد بود. 49 کلمه

من جمله اول را برای روشن کردن معنی تغییر دادم - نقطه جمله در ابتدا می رود. جملات دوم و سوم با هم ترکیب شدند تا مشخص شود که "این مورد است ، اما این مورد نیز هست". در این ویرایش اول کلمات زیادی گم شده اند - در کل 32 مورد. نفخ 32 کلمه ای بسیار زیاد است. و می توانم این دو جمله را ادامه دهم ، اولین جمله را از صدای غیرفعال به صدای فعال تغییر دهم تا بتوانم تنوعی تولید کنم و از شر خواندن دست و پا چلفتی خلاص شوم. اما من مطمئن هستم که شما عکس را می گیرید.

در هر دو مثال من کلمات را کاهش داده ام. زیاد. با تلاش زیاد. من حداقل از برخی نفخ خلاص شده ام و آنچه را که نویسنده می خواست بگوید گم نشده ام.

چرا به خوانندگان خود نیز تعطیل نمی دهید؟ قلم قرمز خود را تمرین کنید. به یاد داشته باشید - یک برش اول از نفخ خلاص می شود ، و پس از آن کار بهتر برای نوشتن مقاله است.

محکم کنید هیچ کس دلتنگی نمی کند!

  • ۹۸/۰۹/۱۹
  • مقاله نویس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی